اشتراک گذاری مطلب
فرهنگی

در تولید انیمیشن باید نگاه بین‌المللی داشت/ نیاز صنعت انیمیشن‌سازی به سرمایه در گردش

8071
admin
0 دقیقه مطالعه

محمدامین همدانی، تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی ۲» در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

در تولید انیمیشن باید نگاه بین‌المللی داشت/ نیاز صنعت انیمیشن‌سازی به سرمایه در گردش

تهیه‌کننده انیمیشن «پسر دلفینی ۲» معتقد است اگر نگاه انیمیشن‌سازان ایرانی، تنها بازار ایران باشد، قطعا شکست خواهند خورد. زیرا فروشی که در بازار ایران ثبت می‌شود به‌هیچ‌وجه متناسب با هزینه‌ ساخت این آثار نیست. اما اگر تولید در سطح بین‌المللی باشد، انیمیشن از دیگر انواع فیلم‌ها جلوتر می‌رود و جدا از بازگرداندن هزینه تولید، سودآور خواهد بود.

فولاد سل

به گزارش تجارت نیوز،

محمدامین همدانی، تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی ۲» که در چهل و سومین دوره از جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره سودآوری صنعت انیمیشن گفت: آثار انیمیشن، پتانسیل تولید بین‌المللی را دارند و در این زمینه از فیلم‌های رئال، بسیار جلوتر است. اگر صدا، در تولید یک انیمیشن بتواند بین‌المللی باشد و در هر کشوری که اکران می‌شود دوبله خوبی انجام شود، با تبلیغات بین‌الملی می‌تواند پرفروش شود. ضمن این که بومی‌سازی آثار انیمیشن در هر کشوری که اکران می‌شوند اهمیت دارد و اگر این کار به درستی انجام شود، انیمیشن به سود رسیده و ساخته شدنش توجیه اقتصادی خواهد داشت.

اگر نگاه انیمیشن‌سازان ایرانی، تنها بازار ایران باشد قطعا شکست خواهند خورد/ انیمیشن یک اثر بین‌المللی و استراتژیک است

او ادامه داد: باید بگویم که اگر نگاه انیمیشن‌سازان ایرانی، تنها بازار ایران باشد، قطعا شکست خواهند خورد. زیرا فروشی که در بازار ایران ثبت می‌شود به‌هیچ‌وجه متناسب با هزینه‌ ساخت این آثار نیست. اما اگر تولید در سطح بین‌المللی باشد، انیمیشن از دیگر انواع فیلم‌ها جلوتر می‌رود و جدا از بازگرداندن هزینه تولید، سودآور نیز می‌شود. انیمیشن یک اثر بین‌المللی و استراتژیک است. با این آثار با آیندگان جهان شروع به گفتمان می‌کنیم. این موضوع تمام چیزی است که ما از سینما می‌خواهیم. انیمیشن،‌ نه منفعل که فعال و روبه‌جلو است. نباید نگاهی تدافعانه به آن داشت.

استودیو تولید انیمیشن، همانند یک قطار است/ نمی‌توان برای به سود رسیدن اثر قبلی صبر کرد

همدانی گفت:‌ البته که باید این نکته را یادآور شد که استودیو تولید انیمیشن، همانند یک قطار است و نمی‌توان برای به سود رسیدن اثر قبلی صبر کرد. درنتیجه ساخت کار نیازمند سرمایه در گردش زیادی است تا استودیو بتواند تولیدات مستمر خود را داشته باشد.

«پسر دلفینی ۲» اولین قرارداد ثبت شده در عرصه فرهنگ با یک طرف غیرایرانی است/ ۵۰ درصد تولید «پسر دلفینی ۲» توسط سرمایه‌گذار خارجی تأمین شد

این‌ تهیه‌کننده درباره سرمایه‌گذار انیمیشن «پسر دلفینی ۲» توضیحاتی را ارائه کرد: برای اولین‌بار در کشور، وزارت اقتصاد مجوز قانونی سرمایه‌گذاری یک شخص حقوقی و حقیقی را در یک اثر سینمایی صادر کرده است؛ یعنی ما اولین قرارداد ثبت شده در عرصه فرهنگ با یک طرف غیرایرانی را داریم که از کشور ترکیه است و برای پیش‌تولید آن آماده شدیم. ۵۰ درصد تولید «پسر دلفینی ۲» توسط سرمایه‌گذار خارجی تأمین شد.

دانشگاه تهران

منبع خبر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها