تاثیر شبکههای اجتماعی بر تصمیمگیری کاربران برای ورود به بازار کریپتو
این تحقیق نشان داد که مشارکت در پلتفرمهای مانند YouTube، Reddit و X ممکن است باعث افزایش احتمال سرمایهگذاری در ارزهای دیجیتال شود.
تأثیر رسانه های اجتماعی در سرمایه گذاری های رمزنگاری
تحقیقات اخیر نشان داده که حدود نیمی از کاربران رسانههای اجتماعی که مورد بررسی در زمینه Crypto بودند، در آن سرمایهگذاری کردهاند. این در حالی است که تنها ۱۰٪ از کسانی که از شبکههای اجتماعی استفاده نمیکنند، سرمایهگذاری کردهاند. همچنین، این تحقیقات نشان داده که هرچه فرد در سکوهای بیشتری درگیر باشد، احتمال سرمایهگذاری در کلاس داراییهای مختلف نیز بیشتر میشود.
این محققان توضیح دادهاند که افرادی که در YouTube، Reddit، X، و Clubhouse بیشترین نرخ سرمایهگذاری را داشتند، بنابراین کاربران اینستاگرام کمترین اشتیاق را به نمایش رمزنگاری از خود نشان دادند. این امر به دلیل آن است که اولین سه گزینه توانایی بحث درباره رمزنگاری را از طریق ویدیوهای طولانی و موضوعات متنوع را مبتنی بر متن بر خلاف محتوای بصری اینستاگرام تسهیل میکنند.
لو فن ، استادیار UGA گفت: “بسیاری از مردم در مورد رمزنگاری در رسانه های اجتماعی و چقدر محبوبیت آن صحبت می کنند.” بسیاری از افراد مشهور در این مورد صحبت می کنند. مردم در حال فکر کردن هستند ، زیرا دوستان ، خانواده و افراد مشهور من تحسین می کنم همه در آن سرمایه گذاری می کنم ، شاید من هم باید. ”
این تحقیق همچنین نشان داد که الگوهای سرمایه گذاری تحت تأثیر جمعیتشناسی قرار دارند. به نظر میرسد که مردان و افراد با تحمل ریسک بالاتر احتمالاً ترجیح می دهند در سرمایهگذاریهای ریسکی شرکت کنند، در حالیکه افراد متحصل به مدارک تحصیلی عالی تمایل کمتری به این کار دارند. همچنین، سن نیز نقش مهمی ایفا میکند؛ زیرا افراد مسنتر عموماً کمتر علاقهمند به سرمایهگذاریهای پر ریسک هستند.
رشد سرمایه گذاری های رمزنگاری و آگاهی از خطر
یافته های UGA مشابه گزارش گذشته از مطالعه ملی توانایی های مالی و بررسی سرمایه گذار است که نشان می دهد در سال ۲۰۱۸ ، ۱۵ ٪ از شرکت کنندگان در Crypto سرمایه گذاری کرده اند. تا سال ۲۰۲۱ ، این تعداد به ۲۸ ٪ افزایش یافته است. نسخه ۲۰۲۱ این نظرسنجی همچنین نشان داد که آگاهی افزایش یافته است ، با بیش از یک از سه شرکت کننده در نظر گرفتن یک سرمایه گذاری ، در مقایسه با کمتر از ۲۰ ٪ در سال ۲۰۱۸.
بررسی دانشگاه در مورد اطلاعات نادرست در رسانههای اجتماعی و نگرانیهای مربوط به آن تأثیری مهم بر جوانان متأثر از این دانشگاهها دارد. پژوهشها نشان میدهند که جوانان، که گروه بزرگی از جامعه را تشکیل میدهند، ممکن است دانش خود را در زمینه سرمایهگذاری بیش از حد ارزیابی کرده و همچنین در مقابل حملات کلاهبرداری و مشاورههای مالی نادرست و ضعیف، آسیبپذیر باشند.
پروفسور فن بر اهمیت ارزیابی اینکه آیا رمزنگاری با اهداف مالی یک فرد تراز می شود و نه تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری بر اساس روندهای رسانه های اجتماعی تأکید کرد.
در حین تدوین مقررات مربوط به بازارهای رمزنگاری، سیاستگذاران باید به تحقیقاتی که انجام شده است توجه کنند. علاوه بر این، آنها باید تلاش بیشتری برای افزایش آگاهی رسانهای انجام دهند تا افراد را در تفکیک بین مشاورههای معتبر سرمایه گذاری و اطلاعات گمراهکننده یاری دهند.