تحول دیجیتالی نایک؛ هوش مصنوعی موتور رشد جدید این برند!
به گزارش زوم ارز، غول پوشاک ورزشی نایک (NASDAQ: NKE) با تلاش شجاعی برای دور کردن از رقبای خود و بهبود وضعیت پیشنهادات خود برای مصرف کنندگان ، نگاه خود را به فناوری نوظهور تبدیل می کند.
شرکت نایک در حالی که به هوش مصنوعی (AI) و فناوری blockchain توجه ویژه ای میکند، آنها را در عملیات خود برای بهبود بازار و ارائه خدمات شخصی به مشتریان استفاده میکند. این تلاش برای انتقال به فناوریهای نوین، نیازمندیهای آیندهای را برای نایک ایجاد کرده است، اما دشواریهای زیادی نیز در پیش روی آنها قرار دارد.
شرکت با blockchain در اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز شد وقتی مدیران به سمت هدایتگران توزیع شده برای مبارزه با دست و پنجه نرم محصولات تقلبی روی آوردند. نایک با وارد کردن blockchain در تمام لایه های زنجیره تأمین خود ، لایه دیگری از حفاظت از مالکیت معنوی خود را اضافه می کند در حالی که راه حل های جدیدی را برای افراد برای تأیید محصولات اصلی قبل از خرید ارائه می دهد.
معرفی نایکی از Cryptokicks ، که امکان خرید و فروش کفش ها را از طریق بلاکچین فراهم می کند ، به عنوان یک نمونه نوآورانه از اعمال فنآوریهای زنجیرهای به شمار میرود که سایر برندها نیز در پی آن استوارند.
“هنگامی که یک مصرفکننده یک جفت کفش واقعی را خریداری میکند، احتمال دارد یک نمایش دیجیتالی از آن کفش تولید شود که با مصرفکننده ارتباط داشته باشد و یک نشانه رمزنگاری را اختصاص دهد. این نشانه میتواند ظاهر یک کفش دیجیتال و یک نشانه رمزنگاری را بهطور کلی نمایش دهد.”
استفاده اولیه از فناوری بلاکچین در شرکت، برای دستیابی به اهداف پایداری از طریق افزایش شفافیت منابع و بهبود فرآیندهای مدیریت پسماند، استفاده شده است.
از طرف نوآورانه ، نایک دارای فشار خطوط صنعت با راه حل های Web3 است. این شرکت با توکن های غیر قابل تغییر (NFTS) روبرو شد و ماکت های دیجیتالی موارد دنیای واقعی را با موارد استفاده چشمگیر ایجاد کرد.
تلاش برای ورود به فضای کلکسیون متاور و دیجیتال با خرید شرکت مد مجازی Nike RTFKT به قیمت نامعلوم در سال ۲۰۲۱ آغاز شد. در حالی که Nike پس از چهار سال این پروژه را متوقف کرده است، مدیران ادعا میکنند که همچنان در حال تحقیق و کاوش در فضای متاور هستند.
هوش مصنوعی میتواند کمک کننده در مواقع بحرانی باشد.
در کنار فشار برای ادغام blockchain ، شرکت مستقر در اورگان برای بهبود تجربیات مشتری در AI تولیدی دو برابر می شود. خرید اخیر Datalogue تأکید می کند که جاه طلبی های هوش مصنوعی نایک ، با استفاده از داده های مصرف کننده برای از بین بردن توصیه های شخصی برای خریداران.
این برند در حال توسعه مدل زبان بزرگ خود (LLM) است و تبلیغات آن به سمت سیستمهای مبتنی بر هوش مصنوعی متمرکز شده است. یک کمپین تبلیغاتی برند نایک در کره جنوبی بر روی پلت فرم AD Hyperclova X Naver Corp اجرا شد و این شرکت با خرید سرمایه، سرمایهگذاریهای خود در حوزه هوش مصنوعی را گسترش داد.
محاسبات کوانتومی Web3 را تهدید می کند زیرا کارگردانان IT برای تأثیرگذاری
همانطور که کارگردانان IT استراتژی های Web3 را برای پذیرش دیجیتالی کردن از بین می برند ، گزارش خطر جدیدی را برای شرکت هایی که در راه حل های blockchain قرار دارند ، برجسته کرده است.
به گزارش پروتکل نواریس، محاسبات کوانتومی برای راه حل های Web3 بیشترین تهدید را ایجاد می کند و بیش از ۵۰ درصد از افراد شرکت کننده در مطالعه، همدیدان مشابهی دارند. تنها ۳ درصد از مدیران فناوری اطلاعات معتقدند که محاسبات کوانتومی برای سیستمهای مبتنی بر blockchain تهدید اساسی هستند و به مسائل مقیاسپذیری و نظارتی اشاره میکنند.
تکنولوژی محاسبات کوانتومی در حال توسعه سریع است و قدرت آن در حل مسائل پیچیده، به صورت سریعتر از رایانههای کلاسیک، قابل مشاهده است. استفاده از رایانههای کوانتومی در بسیاری از زمینهها مورد توجه است، اما باید مواردی همچون نوآوری را به عنوان تهدیدی برای سیستمهای مبتنی بر Web3 در نظر گرفت.
برای مبتدیان، نشان داده شده است که رایانههای کوانتومی قادرند رمزگذاریهایی که بر اساس دفترچههای اصلی توزیع شده قرار داده شده اند، را شکسته کنند. برخی پژوهشها نشان میدهند که اگر رایانههای کوانتومی از الگوریتم شور استفاده کنند، احتمالاً در آینده قادر خواهند بود سیستمهای رمزگذاری RSA و ECC را باز کنند.
افرادی که به این مسئله پرداختهاند، معتقدند که جهشها در محاسبات کوانتومی میتوانند خطرات مهمی را برای امنیت کلیدهای خصوصی، مکانیسم های اجماع و قراردادهای هوشمند ایجاد کنند.
اکنون، پاسخدهندگان آگاه از تهدیدهای شناخته شده هستند و در حال مهار تأثیرات آنها هستند. آنها با استفاده از استراتژیهای دفاعی نوین، سیستمهای اختصاصی خود را در مقابل حملات مختلف آزمایش میکنند. به گفته ۹۴٪ از مدیران فناوری اطلاعات، تمرکز بر مدلهای غیرمتمرکز یک راهکار اصلی برای افزایش امنیت در برابر حملات کوانتومی به شمار میآید.
مدیران فناوری اطلاعات به استفاده از شبکههای DEPIN به عنوان استانداردهای امنیتی برای راهحلهای Web3 خود اشاره می کنند. علاوه بر مزایای امنیتی، ۲۶٪ از شرکتها به دلایل اقتصادی، انتخاب استفاده از استانداردهای مبتنی بر DEPIN را مد نظر دارند و به قیمت مناسب آنها نسبت به سیستمهای متمرکز اشاره میکنند.
همچنان که تکنولوژی به سرعت پیش میرود و به دسترسیپذیری اینترنت بیشتر میشود، متخصصان فناوری اطلاعات در حال ارزیابی سیستمهای رمزنگاری پیشرفتهتر هستند. یکی از رویکردهای جدید که دارای اهمیت بالایی برای محافظت اطلاعات محسوب میشود، رمزنگاری مبتنی بر شبکه و دفترچههای مقاوم در برابر کوانتومی (QRL) است. این رویکردها در جریان مباحث و تحقیقات پیشگام وب ۳ جای گرفتهاند تا به چالش های جدید مرتبط با تکنولوژی محاسبات کوانتومی پاسخ دهند.
بهمن استراتژی های Web3
شرکتهای فناوری اطلاعات در حال معرفی طرحهای خود برای ادغام استراتژیهای Web3 به منظور بهبود قابلیتهای ذخیرهسازی داده و ایجاد انقلابی در شفافیت زنجیره تأمین هستند. برخی از آنها به استفاده از قراردادهای هوشمند برای اتوماسیون علاقهمندند، در حالی که سایر شرکتها به استفاده از توکنسازی با فناوری blockchain مشغول هستند.
شرکتها برای دستیابی به اهداف بلندپرواز خود، در حال ایجاد راهکارهای Web3 از ابتدا هستند؛ اما برای کاهش هزینهها، شرکتهای کوچکتر با همکاری ارائهدهندگان خدمات blockchain تأسیس میشوند. یکی از نکات مشترک در سراسر سازمانها، تحمیل فشار یکپارچه برای افزایش نیروی کار با توانمندیهای Web3 و فناوریهای جدید است.
برای اینکه هوش مصنوعی (AI) درست در قانون کار کند و در مواجهه با چالش های رو به رشد ، پیشرفت کند ، باید یک سیستم blockchain سازمانی را ادغام کند که کیفیت ورودی و مالکیت داده ها را تضمین می کند – این را برای حفظ داده ها حفظ می کند. ایمن و در عین حال تضمین ناپذیری داده ها. پوشش Coingeek را بررسی کنید در این فناوری در حال ظهور برای کسب اطلاعات بیشتر چرا blockchain شرکت ستون فقرات AI خواهد بود. < /em>
منبع: coingeek.com