اشتراک گذاری مطلب
اخبار بازار ارز دیجیتال امروز

جنگ بی‌صدا: آیا فین‌تک‌ها و صرافی‌های رمزارز کارگزاران CFD را از میدان به در خواهند کرد؟!

5741
admin
1 دقیقه مطالعه

به گزارش زوم ارز، در حال حاضر، بخش کارگزاری فارکس خرده‌فروشی و CFD شاهد ظهور یک روند جدید است. کارگزاران در این حوزه نه تنها با رقبای سنتی خود، بلکه با نئو بروکرها، کارگزاران رمزنگاری و اپلیکیشن‌های فین‌تک رقابت می‌کنند. این رقبا از نظر عمق جیب، پایگاه‌های اطلاعاتی قابل توجه و تنوع محصولات بهتری را ارائه می‌دهند. بنابراین، این موضوع باعث تحول در قوانین تعامل برای کارگزاران سنتی فارکس و CFD شده است.

feedbeen

مسابقه تسلیحاتی مقررات و محصولات

تنظیم شرکت‌های Fintech، از جمله Coinbase، Robinhood، Crypto.com، Revolut، PayPal و Trade Republic، اخیراً با گسترش جغرافیایی، منجر به تغییر چشم‌انداز رقابتی صنعت شده است. این شرکت‌ها به تأیید مجوزهای نظارتی در بازارهای کلیدی پرداخته‌اند تا بتوانند محصولات خود را گسترش داده و به تعداد بیشتری از مشتریان دسترسی داشته باشند.

Coinbase: کوین بیس که اخیراً در بریتانیا گسترش یافته و مجوز قبرس را دریافت کرده است، چیزی بیش از یک صرافی ارزهای دیجیتال است. این مجوزها به آن اجازه می‌دهد طیف وسیع‌تری از محصولات مالی را ارائه دهد و آن را به رقیبی سرسخت برای کارگزاران سنتی FX/CFD تبدیل می‌کند.
Robinhood: رابینهود که قبلاً در ایالات متحده فروشگاه راه اندازی کرده است، اکنون در حال جهش به بریتانیا است. با مدل بدون کمیسیون و رابط کاربر پسند خود، قبلاً صنعت کارگزاری را مختل کرده است. با این حال، ورود آن به بازارهای جدید، همراه با پذیرش تهاجمی محصولات و خدمات تجارت کریپتو، احتمالاً سهم قابل توجهی از سرمایه گذاران خرد را که در غیر این صورت ممکن بود به کارگزاران FX/CFD روی می آوردند، به خود اختصاص دهد.
Crypto.com: Crypto.com یک شرکت استرالیایی را با مجوز ASIC خریداری کرد و بنابراین، مجوز فوری نظارتی را برای فعالیت در بازار بسیار رقابتی به دست آورد. این حرکت به آن اجازه می‌دهد تا محصولات موجود و محصولات جدید بالقوه نوآورانه را به مشتریان استرالیایی معرفی کند.
Revolut: در ابتدا Revolut یک برنامه بانکداری تلفن همراه بود که مبادلات ارزی کم هزینه را ارائه می‌کرد، اما اکنون پیشنهادات خود را به معاملات سهام و ارز دیجیتال گسترش داده است. با مجوزها در حوزه های قضایی متعدد، حضور جهانی قوی و توانایی فروش متقابل خدمات مالی به طور موثر دارد.
PayPal: PayPal که به دلیل تسلط خود در پرداخت های دیجیتال شناخته شده است، با تجارت رمزنگاری و سایر محصولات مالی وارد فضای سرمایه گذاری شده است. اعتماد تثبیت شده و پایگاه کاربر گسترده آن را به یک رقیب جدی تبدیل کرده است.
Trade Republic: یک کارگزار نئو اروپایی، Trade Republic با ارائه تجارت بدون کمیسیون و پلتفرم‌های بصری به سرعت مورد توجه قرار گرفته است. گسترش آن به مناطق جغرافیایی جدید در اروپا در خارج از کشور خود آلمان با تمرکز اول تلفن همراه و افزودن محصولات پس انداز همچنان کارگزاران سنتی را به چالش می کشد. جمهوری تجاری با ۱۰۰ میلیارد دارایی و ۸ میلیون کاربر به یک نقطه عطف رسیده است.

قابلیت شرکت‌ها برای اطمینان از دریافت مجوزها در حوزه‌های قضایی مختلف، نه تنها نشانه‌ای از هدفمندی آنان برای رشد است، بلکه نشان از تعهد آنها به رعایت چارچوب قانونی محلی است، که بسیاری از کارگزاران FX/CFD به آن برخورد دارند.

بهترین بروکر فارکس |فیدبین

کارگزاران نئو، کارگزاران رمزنگاری و برنامه های فین تک: مزیت استراتژیک آنها

کارگزاران نئو و دیگر برنامه‌های فین‌تک به میدان رقابت وارد شده‌اند. این شرکت‌ها ابتدا با ارائه راه‌حل‌های ساده آغاز کردند، اما هم اکنون به تنوع بالای محصولات سرمایه‌گذاری، چون سهام، ارزهای دیجیتالی (کریپتو) و حتی ارائه امکان مالکیت جزئی از دارایی‌ها، پرداخته‌اند. مزیت رقابتی این شرکت‌ها به موارد زیر مربوط می‌شود:

جیب‌های عمیق: این شرکت‌ها منابع مالی قابل‌توجهی از سرمایه‌های مخاطره‌آمیز و دارایی‌های خصوصی دارند و بنابراین دارای قدرت مالی لازم برای انجام کمپین‌های بازاریابی تهاجمی و توسعه محصول هستند.
پایگاه‌های داده بزرگ: این شرکت‌ها اغلب از پایگاه‌های کاربری بزرگ خود – که از طریق خدمات رایگان یا کم هزینه به دست می‌آیند – برای فروش مؤثر محصولات مالی جدید استفاده می‌کنند.
Mindshare: بسیاری از کارگزاران نئو و اپلیکیشن‌های فین‌تک خود را به عنوان نام‌های شناخته‌شده، به‌ویژه در میان سرمایه‌گذاران جوان‌تر و آگاه به فناوری، تثبیت کرده‌اند. این شرکت‌ها بر ساختن یک برند تمرکز کرده‌اند و فقط بازاریابی خود را بر روی استراتژی کسب دیجیتال متمرکز نکرده‌اند.

چرا کارگزاران FX/CFD در مضیقه هستند

سیستم سنتی کارگزاری FX/CFD به دلیل وجود چندین معایب با خطر مواجه است:

هزینه های بالای جذب مشتری: کارگزاران FX/CFD با هزینه های تبلیغاتی فزاینده ای به دلیل بازارهای اشباع شده و مقررات سختگیرانه تر در مورد تبلیغ محصولات دارای اهرم مواجه هستند. علاوه بر این، اگر این تازه واردها پول بیشتری را برای تبلیغات خرج کنند، هزینه های خرید برای کارگزاران فارکس و CFD افزایش می یابد. علاوه بر این، همه آنها می توانند با هزینه کمتر از اکوسیستم های موجود خود برای مشتریان داخلی استفاده کنند.
محدودیت‌های محصول: بسیاری از کارگزاران FX/CFD عمدتاً بر ابزارهای معاملاتی مانند فارکس، CFD و کالاها تمرکز می‌کنند. در مقابل، کارگزاران نئو و اپلیکیشن‌های فین‌تک طیف وسیع‌تری از خدمات از جمله پرداخت، بانکداری و گزینه‌های سرمایه‌گذاری متنوع را ارائه می‌دهند. این پیشنهاد فراگیرتر به آنها اجازه می دهد تا ذهنیت و مشتریان خود را حفظ کنند.
شکاف فناوری: کارگزاران نئو و برنامه‌های فین‌تک با برنامه‌های شیک و بصری که برای سرمایه‌گذاران مدرن جذاب هستند، نوار بالایی را برای تجربه کاربر تعیین کرده‌اند. در مقابل، بسیاری از پلتفرم های FX/CFD از نظر فناوری و رابط کاربری عقب هستند.
بررسی دقیق نظارتی: محصولات معاملاتی اهرمی، جزء اصلی کارگزاران FX/CFD، در مقایسه با محصولات سرمایه‌گذاری نسبتاً ساده‌ای که توسط کارگزاران نئو ارائه می‌شوند، اغلب تحت نظارت نظارتی سخت‌گیرانه‌تری قرار دارند.

کارگزاران FX/CFD: استراتژی‌های جدید اتخاذ کنید

برای رقابت مؤثر در این چشم‌انداز جدید، کارگزاران FX/CFD نیاز به اتخاذ یک استراتژی چند بعدی دارند.

سرمایه گذاری در فناوری و تجربه کاربری: ارتقاء پلتفرم های معاملاتی برای مطابقت با تجربه کاربری برنامه های فین تک بسیار مهم است. طراحی‌های مبتنی بر موبایل، نصب بدون درز و شخصی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند تفاوت چشمگیری ایجاد کنند. و این در حال حاضر انتظار کاربران است. هدفی از ساخت چیزی داشته باشید که کاربر بخواهد اغلب به آن بازگردد.
USP منحصر به فرد: برای بسیاری از کارگزاران از پیام‌های بسیار مشابهی در مورد «بدون کمیسیون»، «اسپردهای تخفیف‌خورده»، «جوایز رایگان» یا «اجرای سریع» استفاده می‌کنند. معامله گران و سرمایه گذاران نسبت به این پیام بی حس شده اند. کارگزاران باید مشکلی را برای کاربران حل کنند که بتواند USP منحصر به فردی را در برابر این رقابت جدید برای آنها فراهم کند.
تنوع پیشنهادات محصول: کارگزاران باید فراتر از فارکس و CFD های سنتی حرکت کنند. افزودن سهام، ETF و حتی معاملات ارزهای دیجیتال می تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند.
گسترش جغرافیایی: تضمین مجوزها در بازارهای جدید می‌تواند فرصت‌های رشد را باز کند. کارگزاران باید مناطقی را با بازارهای سرمایه گذاری خرده فروشی رو به رشد اما رقابت شدید کمتری در اولویت قرار دهند. اما این امر مستلزم تمرکز روی یک کشور خاص است تا بودجه‌های خود را خیلی کم نکنید، به خصوص اگر به خدمات زبان بیشتری نیاز دارد.
استراتژی های بازاریابی را تقویت کنید: کارگزاران باید بر ایجاد یک نام تجاری تمرکز کنند و صرفاً بر بهینه سازی دیجیتال و بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) متکی نباشند.

چشم انداز بلند مدت

ظهور کارگزاران نئو و برنامه‌های فین‌تک چالش‌ها و فرصت‌هایی برای کارگزاران FX/CFD به ارمغان آورده است. چالش اصلی در این است که کارگزاران باید بازار را به سرعت در حال تحول و نوآوری های مبتنی بر فناوری، در انتظارات مشتریان انطباق دهند. این شرکت‌ها به عنوان رقبای جدید با استراتژی‌ها و محصولات جذاب، رقابت را برای کارگزاران سنتی FX/CFD تشدید کرده‌اند و مشکلاتی از جمله مقیاس‌بندی و جذب مشتری را برای آن‌ها ایجاد کرده‌اند. اما برای کارگزارانی که به نوآوری علاقه‌مند هستند، این شرایط می‌تواند فرصت‌های جدیدی در بازار سرمایه‌گذاری خرده‌فروشی فراهم کند. از این روند، کارگزاران می‌توانند با ارائه خدمات جدید و پیشرفته، سهمی از بازار رو به رشد این صنعت را به دست آورند.

در نهایت، موفقیت کارگزاران FX/CFD به ارتباط مستقیم با توانایی آنها در اندیشیدن خارج از الگوهای سنتی و پذیرش چشم‌انداز گسترده‌تری از خدمات مالی دارد. چشم‌انداز رقابتی دنیا تغییر کرده است و حالا زمان منعطف شدن برای ما فرا رسیده است.

منبع: financemagnates.com

منبع خبر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها