تحول بزرگ بارسان 4818 در بیمه حملونقل شهری؛ رانندگان در مرکز توجه هستند
به گزارش تجارت نیوز،
مرکز تخصصی حمل بار، بارسان 4818، با هدف ساماندهی رانندگان وانت بار و همچنین مکانیزه نمودن سیستم حمل و نقل بار درون شهری از سال 1386 آغاز به کار کرده و با تحولی جدی در سال ۱۳۹۶ مسیر تازهای در صنعت حملونقل شهری گشوده است. این شرکت اکنون با بهرهگیری از مدلهای مدیریتی نوین و رویکردهای فناورانه، توانسته خدماتی مطمئنتر و مقرونبهصرفهتر ارائه دهد.
حملونقل درونشهری همچنان با چالشهای جدی روبهروست
حمید شرافتی، مدیر عامل مجموعه بارسان 4818 با تأکید بر وجود مشکلات فراوان در صنعت حملونقل شهری گفت: در حالی که در بخشهای پستی و بینجادهای پیشرفتهای قابل توجهی حاصل شده، اما حملونقل بار سبک درونشهری همچنان با چالشهای متعددی روبهروست و تاکنون توجه کافی از سوی دولت و بخش خصوصی به این حوزه نشده است.
او ادامه داد: به واسطه درک عمیق از نیازهای رانندگان تصمیم گرفته شد تا رویکردی متفاوت در این صنعت اتخاذ و مبنای کار را بر حمایت از رانندگان بنا کرد به همین خاطر شعار، بارسان 4818، حامی رانندگان وانت بار شکل گرفت و امروز این شعار از اقدام به عمل رسیده و این نتیجه اجرای برنامههای مؤثر و اقدامات حمایتی در سالهای متمادی است.
حمایت روانی و جلوگیری از خطرات قانونی رانندگان
شرافتی عنوان کرد : رانندگان ستون اصلی صنعت حملونقل هستند و برای رفع چالش های این صنعت باید توجه ویژه ای در خدمات به مشتریان و رانندگان ایجاد کرد.
وی به اهمیت تغییر نگرش و فرهنگ عموم نسبت به رانندگان اشاره کرد و افزود: در بارسان 4818، نظم کاری، نوع پوشش، مسئولیت پذیری درخصوص بار، نحوه ارتباط با مشتری جز اصول اولیه است، همچنین برای ارائه خدمات مناسب به مشتریان باید امنیت شغلی، روانی و اجتماعی رانندگان را تأمین کرد.
او توضیح داد: به همین خاطر سازوکاری ایجاد شده تا رانندگان بتوانند در ساعات کاری استاندارد با درآمدی مناسب و تضمین شده بدون فشار و استرس کار کنند، این رویکرد به بهبود کیفیت زندگی رانندگان کمک کرده است.
شرافتی با تأکید بر امنیت روانی رانندگان، گفت: بارسان با استفاده از کارشناسان حرفهای برای کاهش استرس و تامین امنیت روانی رانندگان و خانواده های آنها، فرآیند بررسی بار را انجام میدهد تا رانندگان از مشکلات قانونی دور باشند. این کارشناسیها از ثبت بارهای غیرمجاز، سرقتی و قاچاق جلوگیری میکند و در صورت وقوع هر مشکلی، شرکت مسئولیتهای مرتبط را تا حل شدن موضوع بر عهده میگیرد.
تحول در حمایت از رانندگان
مدیر عامل بارسان 4818 عنوان کرد: طرحهای حمایتی مختلف بارسان از جمله برگزاری رویدادهای آموزش و فرهنگسازی و طرح سپاس از خانوادههای بارسانیها انجام شد، اما همچنان دغدغه و چالش اصلی رانندگان یعنی نداشتن بیمه به دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت دولت به قوت خود باقی بود. برای همین در راستای ارتقای رفاه اجتماعی، تلاش و همت مضاعف رانندگان، طرح بیمه تامین اجتماعی رانندگان بارسان، رقم خورد.
وی در پاسخ به این سوال که رانندگان چند ماه بعد فعالیت، بیمه میشوند گفت: پس از یک ماه فعالیت در بارسان 4818، رانندگان وارد لیست بیمه تأمین اجتماعی میشوند و از تمامی خدمات آن، شامل درمان، بازنشستگی، غرامت و ازکارافتادگی بهرهمند میشوند.
او تاکید کرد: این ساختار بارویکرد حمایتی به گونهای طراحی شده که رانندگان با افزایش فعالیت و تلاش بیشتر سهم کمتری از هزینه بیمه را پرداخت میکنند. در واقع بارسان برای حمایت بیشتر تا ۶۰ درصد هزینههای بیمه را تقبل میکند. این طرح با هدف حمایت از خانوادههای رانندگان پیادهسازی شده و تخفیف بارسان نه تنها به رانندگان بلکه به افراد تحت تکفلشان نیز اختصاص پیدا میکند.
حمید شرافتی به مزایای این اقدام پرداخت و توضیح داد: با اجرای این طرح خانواده های رانندگان در مواقع بحرانی پشتوانه مالی خواهند داشت و این آرامش، عزم و ارده را چندین برابر میکند.
رانندگان دغدغهای نداشته باشند
مدیرعامل بارسان 4818، حمایت از رانندگان را فراتر از یک وظیفه حرفهای دانست و تشریح کرد: این اقدامات در حالی صورت میگیرد که بسیاری از رانندگان با مشکلات معیشتی و شغلی روبهرو هستند و حمایتهای اینچنینی میتواند تأثیر بسزایی در کاهش دغدغههای آنها داشته باشد. همچنین میتوان با این اقدامات، الگویی برای دیگر بخشهای صنعت حملونقل شد و شرایط بهتری برای رانندگان و خانوادههای آنها فراهم کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تسهیل در دسترسی رانندگان به خدمات بیمه تکمیلی، ارائه تسهیلات مالی و فراهم کردن امکانات رفاهی جز برنامههای پیش روست. این طرحها با هدف بهبود کیفیت زندگی رانندگان و ایجاد انگیزه بیشتر در فعالیتهای شغلی آنها برنامه ریزی شده است.
برای مطالعه بیشتر صفحه حمل و نقل را در تجارتنیوز دنبال کنید.